De screening werd begeleid door collega’s Reinhart en Maarten die alles zorgvuldig noteerde. Ze gingen samen met de ervaringsdeskundigen van start met het screenen van de omgeving aan het kantoor. De dichtstbijzijnde bushalte werd uitvoerig gescreend, om vervolgens verder te gaan naar de omgeving van het kantoor. Hier werd er bijvoorbeeld gekeken naar de dichtstbijzijnde parkeerplaatsen en veilige oversteekplaatsen.
Daarna kwamen de publieke ruimtes aan bod. De regiomanager en het aanwezige kantoorpersoneel gaf de nodige uitleg en begeleidde iedereen doorheen het gebouw. Nadat de toegang van het kantoor en het loket onder de loep werden genomen, werden de sanitaire voorzieningen met toebehoren en vervolgens de kantoren verkend. Bij elke ruimte mochten de ervaringsdeskundigen vanuit hun expertise aandachts- en verbeterpunten formuleren. Aangezien het ook belangrijk is dat de personeelsruimtes toegankelijk zijn, werd er ook bij deze ruimtes stilgestaan. Na een boeiende voormiddag sloten ze de screening af met een lekkere lunch.
Alle aandachts- en verbeterpunten zullen in een rapport worden neergeschreven en vervolgens besproken worden met Solidaris. Op die manier zetten we een stap dichter naar een meer toegankelijke wereld en kan iedereen optimaal gebruik maken van de Solidaris-diensten.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.